Functie
Het schoonmaakteam van het Vormingscentrum Malle zoekt
een verantwoordelijke
Wie zijn wij?
Ons team situeert zich binnen het Provinciaal Vormingscentrum Malle van de
provincie Antwerpen
waar
20 enthousiaste collega’s
er elke dag voor zorgen dat alles spic en span is.
Wat zal jij doen?
Als ploegverantwoordelijke schoonmaak geef je
leiding
aan het schoonmaakteam. Je bent van nature een
leidersfiguur
die samen met het team graag de handen uit de mouwen steekt.
Concreet ga je dit dagdagelijks doen:
-
Controleren en aansturen van het uitgevoerde werk door de schoonma(a)k(st)ers dit zowel voor de personeelsvertrekken, burelen, vergaderzalen, gangen, refters, sanitaire ruimten als voor publieke ruimten sanitaire ruimtes, lokalen, zalen, gangen, slaapvertrekken.
-
Opmaken en opvolgen van dienstroosters en dagelijkse werkplanningen in functie van de bezetting van de te poetsen accommodaties én de planning van het reguliere schoonmaakwerk in samenspraak met de directe leidinggevende. Daarnaast stel je ook een jaarplanning op in functie van de periodieke schoonmaak.
-
Het beheren van het slaaplinnen en werkkledij.
-
Controleren en aansturen van koffiebedeling voor de gasten en medewerkers.
-
Aansturen en opvolgen van schoonmaakwerkzaamheden die uitgevoerd worden door externe bedrijven.
-
Inplannen en voorzitten van interne werkvergaderingen.
-
Feedback geven aan en opvolgen van medewerkers.
-
Openstaan voor het opleiden en opvolgen van medewerkers Artikel 60.
-
Communiceren met de coördinator over benodigdheden (bv: schoonmaakproducten, drank, …).
-
Doormelden van defecten aan de betrokken diensten en coördinator.
-
Opvolgen en corrigeren van alle prikklokbewerkingen in samenwerking met de administratie en coördinator.
-
Zorgen voor de veiligheid en gezondheid in het team en de naleving ervan regelmatig opvolgen (gebruik Persoonlijke Beschermingsmiddelen).
-
Regelmatig overleg met je rechtstreeks leidinggevende.
-
Toezien dat de medewerkers de instructies met betrekking tot de milieurichtlijnen in kader van ISO14001 naleven en opvolgen.
-
Opmaken van een financiële planning voor de noodzakelijke aankopen in functie van de poets. Je doet ook de prijsvragen en de bestellingen in overleg met de aankoopdienst.
-
Meewerken en voorbereiden van de praktische organisatie van interne evenementen (catering, poets, enz.)
Naast je leidinggevende taken, ben je ook een
meewerkende
ploegverantwoordelijke.
Jouw profiel
Hoe je de titel ‘top ploegverantwoordelijke’ kan winnen:
-
samenwerken:
je stimuleert de samenwerking binnen de eigen entiteit
-
resultaatsgerichtheid:
je formuleert uitdagende (maar haalbare) doelstellingen en zet je ten volle in om deze te bereiken
-
inlevingsvermogen:
je ziet en begrijpt evidente gevoeligheden
-
creativiteit en flexibel gedrag:
je geeft alternatieve ideeën en oplossingen in niet voor de hand liggende situaties en past je doelgericht aan om de gestelde doelstellingen beter te kunnen bereiken
-
plannen en organiseren:
je plant en organiseert grote en moeilijke taken, opdrachten, oplossingen op korte termijn die onderhevig zijn aan onvoorziene omstandigheden en die eventueel concrete repercussies hebben voor anderen. Opstellen van jaarroosters
-
richting geven:
je geeft richting op het niveau van taken en de uitvoering daarvan
-
klantgerichtheid:
je anticipeert op mogelijk toekomstige noden van klanten
-
initiatief:
je neemt het initiatief om structurele problemen binnen het eigen takendomein
-
op te lossen
-
ontwikkelen van anderen:
je fungeert als coach, je inlevingsvermogen zorgt ervoor dat je je medewerkers gericht kan ondersteunen bij hun verdere ontwikkeling, je stimuleert je medewerkers om met de nodige integriteit en verantwoordelijkheidszin te handelen
Vink jij ook volgende zaken af?
-
Je kan vlot mondeling en schriftelijk communiceren in het Nederlands.
-
Basiskennis computertoepassingen (Word, Excel, Outlook, ...)
-
Bereid zijn om de specifieke computerprogramma’s aan te leren die noodzakelijk zijn om de functie te kunnen uitvoeren.
-
Kennis van materialen, producten en basistechnieken
-
Kennis van rughygiëne (hef– en tiltechnieken)
-
Je medewerkers werken met verschillende dienstroosters tussen 7u30 en 20u36. Jijzelf werkt 7,36u/dag met een flexibel uurrooster.
-
Je bent bereid om sporadisch het weekend en op feestdagen te werken.
Ben jij de topper die wij voor het schoonmaakteam Provinciaal Vormingscentrum Malle zoeken?
Stap 1: Ja, ik wil!
Na het lezen van onze vacature ben jij overtuigd dat deze job écht iets voor jou is, je stuurt ons dan ook je CV
en
motivatiebrief via de solliciteerknop hieronder.
Wij screenen eerst op
diploma hoger secundair
onderwijs of gelijkgesteld en minimum 2 jaar
werkervaring in de schoonmaak en/of ervaring in het leiding geven aan een schoonmaakteam
.
Beschik je over de gevraagde werkervaring, maar niet over het gevraagde diploma? Dan dien je te slagen voor een capaciteitsproef; een abstracte, verbale en numerieke redeneerproef op hoger secundair onderwijs niveau.
Aan deze voorwaarden moet voldaan zijn bij de uiterste inschrijvingsdatum.
Nadien selecteren wij kandidaten op basis van de persoonlijke motivatie en relevante werkervaring in de schoonmaaksector en werkervaring in het leidinggeven aan een schoonmaakteam.
Stap 3: check je mail!
Word je geselecteerd dan krijg je van ons een mailtje waarbij we jou uitnodigen voor een o
pdracht ter plaatse gevolgd door een competentiegericht interview
Voorafgaand aan het competentiegericht interview krijg je van ons een opdracht ter plaatse (op de computer) waarbij we je organisatie- en planningsvaardigheden testen op 3 mei 2024.
Stap 4:
Assessmentcenter
Dit gedeelte is beschrijvend en adviserend voor de selectiejury. We testen je op de vereiste kern- en gedragscompetenties, zoals deze werden vastgesteld in de functiebeschrijving.
-
Problemen vaststellen (incidenten, kwaliteit, ...)
Preventieve, corrigerende acties instellen of aanbevelen (organisatie, middelen, methodes, ...)
-
Procedures, kwaliteitsvoorschriften en methodes uitwerken en verder ontwikkelen (schoonmaak, hygiëne, veiligheid, ...)
-
Schoonmaakprestaties op verschillende locaties superviseren
-
Schoonmaakwerkzaamheden plannen en coördineren
-
Contracten voor onderhoud, verzekering, … van de schoonmaakmachines en voertuigen opvolgen
-
De activiteiten en het administratieve beheer van het personeel opvolgen en controleren
-
De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen
Bestellingen plaatsen
-
Personeel opleiden in procedures, technieken, werkmethodes, gebruik van materieel en toepassing van de voorschriften
-
Offertes opstellen
Prestaties volgens de behoeften van de klant in een contract vastleggen (schoonmaak, netheid, verwante diensten, ...)
-
De schoonmaakprestaties ter plaatse controleren (kwaliteit, tijdschema, verslagen,…)
De klachten verzamelen
-
Acties uitvoeren ter ondersteuning van het personeelsbeheer (aanwerving, opleiding, ...)
Aanbod
Naast een
toffe werksfeer
en een
afwisselend takenpakket
zijn aan de titel ploegverantwoordelijke heel wat bijkomende voordelen verbonden.
Je start in salarisschaal C. Naast je geïndexeerd
voltijds
loon dat tussen de €2.258 en €3.658 euro ligt, krijg je:
-
Maaltijdcheques van 8 EUR
-
Gratis hospitalisatieverzekering met de mogelijkheid voor je gezinsleden om hierop aan te sluiten aan voordelige voorwaarden
-
Fietsvergoeding of een abonnement openbaar vervoer
-
36 dagen jaarlijkse vakantie
-
Tweede pensioenpijler (extra legaal pensioen)
-
Aanvullende ziekteverzekering
-
Diverse opleidingsmogelijkheden
-
Personeelsvereniging die kortingen aanbiedt op tal van evenementen, cultuurprogramma's, pretparken,…
-
Computer (Laptop)
-
Mogelijkheid tot
fietsleasing
voor medewerkers met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur
Bekijk onze
extra legale voordelen
om ons uitgebreid voordelenpakket te bekijken en onze
loonsimulator
om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto- en netto maandsalaris.
Praktisch
-
We bieden je een
voltijdse
arbeidsovereenkomst van
onbepaalde duur
.
-
Je zal werken op volgend adres: Smekestraat 61, 2390 Malle.
Is er nog
iets onduidelijk over de selectieprocedure, de verloning of de extralegale voordelen
? Dan helpt Kirsten Van Wauwe, consulent werving & selectie (tel. 03 240 64 74 of email kirsten.vanwauwe@provincieantwerpen.be